Fellini: Bezieling, gastvrijheid en gezelligheid
Fellini heeft een duidelijke ambitie: de beste zijn. Dat proef je, dat zie je, dat voel je. Niet alleen ‘in het echie’, maar ook online. Onze opdracht was om een merkbeleving te creëren die gasten enthousiast maakt en online volgers omzet in loyale bezoekers.
Fellini is meer dan een horecalocatie; het is een plek waar beleving, kwaliteit en gastvrijheid samenkomen. Vanuit deze kernwaarden werkten we aan een merk dat consistent en onweerstaanbaar is – van menukaart tot Instagram-post.

We hielpen Fellini met:
- Merkstrategie
- Visuele identiteit & huisstijl
- Contentstrategie
- Webdesign en development
- Videoproductie
- Fotografie
- Copywriting
- Grafische vormgeving & DTP
- Drukwerk
- Interieurbranding & signing
- Social media beheer
Onze aanpak
Bij Fellini draait alles om de totaalbeleving. Dit inspireerde ons om een merkidentiteit te ontwikkelen die zowel online als offline tot in de puntjes klopt.
Merkontwikkeling
Tijdens een strategische sessie leerden we het merk Fellini van binnen en van buiten kennen. Het bestaande logo kreeg een verfijnde upgrade met strakkere lijnen en modernere typografie. Een vernieuwd kleurenpalet en natuurlijke patronen weerspiegelen de warme sfeer van de locatie. Alles werd vastgelegd in een stijlvol brandbook, duurzaam gedrukt door Chemistry Printshop.
Website
De nieuwe website combineert een helder, strak design met natuurlijke elementen, waardoor de sfeer van Fellini direct voelbaar is. Via een gebruiksvriendelijk CMS en een geïntegreerde reserveringsmodule kunnen gasten eenvoudig hun bezoek plannen.
Interieurbranding & signing
Van terrasafscheidingen tot menukaarten en zelfs parkeertickets – gasten ervaren overal de kenmerkende stijl van Fellini. Een bijzonder detail: we ontwierpen duurzame menukaarthouders van Stadshout Leeuwarden, waarmee gekapte bomen uit de stad een tweede leven kregen. Een mooi voorbeeld van hoe wij als bureau met niet alleen grote, maar ook kleine stappen impact proberen te maken.
Fotografie & videoproductie
Door regelmatig contentshoots te doen, zorgen voor een actuele beeldbank vol smakelijke gerechten, stijlvolle cocktails en sfeervolle interieurs. Onze foto’s en video’s laten niet alleen het beste van Fellini zien, maar inspireren ook online volgers om langs te komen. Wist je dat onze video’s zelfs op het witte doek in Pathé te zien zijn?
Merk- en socialmediabeheer
Vanuit een sterke contentstrategie beheren we de Instagram-, Facebook- en LinkedIn-kanalen van Fellini. Door consistente posts bouwen we aan een trouwe community en zorgen we voor likes, reacties én reserveringen.






Resultaat
De vernieuwde huisstijl en consistente merkbeleving hebben Fellini’s imago als hoogwaardige horecalocatie versterkt. Online trekt Fellini meer bezoekers dan ooit, met een groei van 85% in volgers sinds de start van onze samenwerking in 2022. Op Instagram heeft Fellini inmiddels de hoogste engagement-rate van alle concurrenten in Leeuwarden!
Ook offline is Fellini een begrip. Het terras werd uitgebreid, en de herkenbare stijl van de zaak blijft zowel gasten als horecaprofessionals inspireren.




Team
Fresh Currents werkt met de beste zelfstandige marketingcommunicatie-specialisten. Zo ervaart de klant altijd de hoogste kwaliteit en kiezen de zelfstandigen hun eigen opdrachten uit. Met unieke betrokkenheid en passie voor het werk als gevolg. Aan dit project werkten de volgende specialisten:
- Strategie & identiteit – Sietse Manning, Skelte Anema, Kenny Venekamp
- Creatieve branding – Kenny Venekamp, Sietse Manning, Lucas Kemper, Aron Weidenaar, Zeb Bulthuis, Niels Oosterhof, Ate van der Werff, Bart Lindenhovius, Niels Lunter, Idzard Schiphof
- MarCom-oplossingen – Jessie Dolfsma, Sietse Manning
- Partners – CSL Digitaal, Stadshout Leeuwarden, Chemistry Publishing,