Tapp into your …

Tapp is een innovatieve speler die zich richt op datalogging-oplossingen. Met duurzame papieren dataloggers monitoren ze temperatuur, vochtigheid, schokken en kantelingen in logistieke ketens. Hiermee maken ze een einde aan het gebruik van plastic en elektronische dataloggers die na elk transport in de afvalbak belanden. Tijd om in te haken op hun missie tegen e-waste en plastic afval!

Het project

Tapp had een sterke productlijn, maar moeite met een consistente merkuitstraling en effectieve communicatie naar verschillende sectoren en internationale markten. Het bestaande merk was functioneel maar miste een krachtige visuele en communicatieve aantrekkingskracht.

Samen met oprichter Niels Postma en zijn team gingen wij om tafel. We begonnen uiteraard met de merkstrategie. Na het herdefiniëren van Tapps waarden en het aanscherpen van hun merkverhaal, keken we naar de visuele identiteit. We verrijkten de huisstijl met nieuwe kleuren en vormen en gaven een update aan het logo.

Tapp had behoefte aan een pakkend beeld- en copyconcept dat diverse nationale en internationale doelgroepen aan zou spreken. En die vonden we in het ’tapp’. Tapp into your tomatoes; Tapp into your cargo; Tapp into your transport; Tapp into your flower bulbs; Tapp into your temperature. Een multi-inzetbaar copy concept wat ingaat op de unieke eigenschappen van het product (het tappen van de papieren loggers met slimme chips) en de vele toepassingen van het product.

Met een gebruiksvriendelijk en intiuïtief webdesign legden we de nadruk op de unieke eigenschappen van het merk. Met productinformatie, sectorgerichte toepassingen en klantinteractie.

Het resultaat

De vernieuwde merkstrategie, het creatief communicatieconcept en de visuele identiteit helpen Tapp om zijn marktpositie te versterken. Klanten uit verschillende sectoren zien nu gemakkelijk de waarde van Tapp’s papieren dataloggers. Het merk is daarmee interessant voor (potentiële) investeerders, die hard nodig zijn in de groei van het bedrijf. De nieuwe website draagt bij aan een hogere betrokkenheid en conversie. De consistente toepassing van het merk in communicatie versterkt de geloofwaardigheid en reputatie van het merk.

Tapp blijft ook na onze eerste samenwerking enorme stappen maken. In 2023 kregen ze een plaats in de prestigieuze Forward Fooding Foodtech 500 en werden ze genomineerd door MT/Sprout als Startup van het Jaar. In 2024 wonnen ze de Friese Startup van het Jaar verkiezing. In juni haalde founder Niels Postma wederom het nieuws door weer een forse investering in zijn bedrijf.

Team

Fresh Currents werkt met de beste zelfstandige marketingcommunicatie-specialisten. Zo ervaart de klant altijd de hoogste kwaliteit en kiezen de zelfstandigen hun eigen opdrachten uit. Met unieke betrokkenheid en passie voor het werk als gevolg. Aan dit project werkten de volgende specialisten:

  • Strategie & identiteit – Maurice Schut, Skelte Anema, Kenny Venekamp, Sietse Manning
  • Creatieve branding – Kenny Venekamp, Sietse Manning, Kees Kranendonk

Bekijk meer cases